Zomer en winter tegelijk - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van judithbik - WaarBenJij.nu Zomer en winter tegelijk - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van judithbik - WaarBenJij.nu

Zomer en winter tegelijk

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2021 | Canada, Kawartha Lakes

#only in Canada...

We hebben hier zomer en winter tegelijk.
We hebben een heel aantal hete dagen gehad, waar het zo drukkend en vochtig was dat je geen meter kon lopen zonder weer volledig doorweekt te zijn van het eigen lichaamsvocht genaamd zweet. De wasmachine heeft het druk gehad.
We hebben geen onweer gehad, al hadden we er wel op gehoopt. Men oh men wat was dat smerig!
De temperatuur liep op tot ver boven de 20 en is ook al een aantal keer boven de 30 geweest. Niet te doen, echt niet te doen. Dat was met die drukkende hitte.
Onze dagelijkse wandeling werd bijna een straf, haha! Maaaaaar, we hebben het braaf volgehouden. En, harde werkers worden beloond!

Vorige week liep ik een dag niet mee vanwege bepaalde redenen. En toen kwam Wilco een baby chipmunk tegen. Het beestje was behoorlijk mak en toonde wat zwakjes. Hierop heeft Wilco hem water gegeven vanuit zijn eigen waterfles. Die heeft een enorme dop waar hij water in gegoten heeft. Het beestje heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt! Resultaat was een serie ont-zet-tend schattige foto's. Want wat is schattiger dan een chipmunk? Een baby chipmunk, en zeker als die zowat in je camera kruipt!
Heb ik weer, dat ik dat moet missen, maar goed. Je kunt niet alles hebben.

Verder hebben we genoten van de uitbundige bloesems die hier net zo snel verdwijnen als dat ze komen. Op de campus van Fleming College stonden kersenbomen gigantisch mooi in bloei, dat was echt prachtig om te zien en fantastisch lekker om te ruiken!

Waar is die winter dan? Nou, afgelopen vrijdag trok Wilco de gordijnen open en bleek dat het echt gigantisch aan het sneeuwen was buiten. Echt enorme vlokken met een flink tempo. Het is ook best even doorgegaan, wel een paar uur achter elkaar. Op een gegeven moment werden de grond, de auto's en de daken zelfs weer wit. En boy, het was koud vrijdag! De temperatuur is niet boven 6 graden geweest.

Bleef het dan zo koud? Nee hoor! Gisteren was het gewoon weer 17 graden en vandaag weer net boven de 20. Dat bevalt toch beter, haha!

Onze buren kregen vorige week een nieuwe auto hier voor de deur afgeleverd. Nou, dat was echt lachen. Ga er maar even voor zitten.
Wist je dat je een automaat kunt laten afslaan? Ik ook niet! De buurvrouw heeft bewezen dat het kan.
De eerste rit na afleveren kroop mevrouw achter het stuur, meneer ging op de bijrijdersplaats. Om de oprit af te komen moeten ze met een S-bochtje achteruit. Tot onze grote verbazing reed ze echter strak achteruit de oprit af. De stoepranden zijn hier erg hoog dus het 'afrijden' gaf een leuke klap waarop de auto dus afsloeg. Tot haar geluk bleef ze met de voorwielen op de stoeprand, want als ze daarmee ook eraf was geknald had ze gelijk de voorbumper eraf gesloopt. Ze reed vooruit, corrigeerde en nog eens achteruit. Het ging al beter, ze maakte een bochtje waardoor nu maar 1 kant van de stoeprand af knalde.
Maar goed. Ze gingen hun rondje rijden.
Een paar minuten later kwamen ze terug. Wilco stond bij het raam de auto te bekijken toen ze uitgestapt waren en weer naar binnen verdwenen waren. Guess what.
Er zat nu al een kras op de voorbumper.
Tot zover de nieuwe auto.
Nu hebben we dus als grap dat iedere keer als ze de auto pakken, wij ons afvragen hoeveel krassen ze er deze keer bij gaan maken. Want er zijn oprecht al een paar krassen bijgekomen na die eerste geweldige testrit. Goed staaltje rijkunst, haha!

Vandaag was ik weer bij Terri. Ik heb het werken met Lilah voor de wagen maar opgegeven, want met de ongeduldigheid van Terri gaat dat toch niks worden. Dus rijd ik inmiddels weer gewoon op haar. Vandaag was Terri op afstand aan het kijken en zag ze dat Lilah weer lekker aan het meppen was. Op een gegeven moment riep ze dat ik haar maar eens in galop moest zetten, dus dat deed ik dan maar. Ik roep nog terug, ik wil wel maar ik weet niet of Lilah dat wil. Maar goed, mijn wil is wet dus 1 hand in de manen (om vast te houden, ik wist dat het vast niet vloeiend zou gaan) en hop hop hop, Lilah in galop. Nou, dat was echt hilarisch. Het zag eruit als een soort hobbelpaard, en zo voelde het ook. Ze probeerde me eraf te bokken, maar kwam dan dus eerst van voren omhoog en dan van achteren, wat er dus uitzag als de beweging van een hobbelpaard, maar dan in z'n vooruit. Men, zowel Terri en ik lagen echt helemaal dubbel. Het zag er niet uit en het voelde ook heel bijzonder. Na nog een keer proberen deed ze wel normaal en crossten we gewoon lekker het land door. Wat een maf beest is het ook.

Toen ik daarna bij Terri op het terras zat, kwamen er hummingbirds, kolibries bij! Ze heeft direct naast haar terras een kolibrie-voerstation en daar wordt flink gebruik van gemaakt. Ik heb geprobeerd een soort van foto te maken maar die beestjes zijn zo klein en beweeglijk dat dat niet meevalt. Maar goed, als er de titel Humming bird bij de foto staat moet je maar van mij aannemen dat die ergens in de foto wel te vinden is ;)

We gaan weer lekker door met het zomerse weer, komende week langzaamaan weer door naar de 30 graden.

Geniet ervan, groetjes!

  • 31 Mei 2021 - 10:43

    G.W.oma:

    lieve Canadezen, wat een gezellige blog weer! Had ik nou net nodig vanmorgen! Dat klimaat van jullie, daar kunnen wij hier mee wedijveren hoor, je kunt er geen zier van opaan, de ene dag steen koud, de andere dag zit ik buiten op mijn balkon!! We snakken naar warmte,maar kunnen dat (gelukkig) nog steeds niet zelf maken! Wat een schattig beestje die chipmunk, ik noem het een eekhoorntje hoor, dat klinkt wat liever,ha,ha!
    Die buurvrouw wordt natuurlijk stik zenuwachtig van jullie (of van haar man) en daar is de auto de dupe van. Kunnen jullie haar niet leren hoe ze achteruit moet rijden? Ze lijkt wel wat op mij, daarom heb ik mijn wagentje weggedaan! Ik verbaas me toch ook elke keer hoe mijn dochters rijden, dat hebben ze echt van hun vader hoor!! Trouwens het is ontzettend knap dat jullie die kolibrie op de foto hebben gekregen, ik zag een dezer dagen een uitzending op de TV en daarin werd dat juist genoemd, de snelheid van reageren om zo'n vogeltje op de foto te krijgen! Petje af, en hij is goed te zien hoor! Lieve Judith en Wilco, veel plezier samen en geniet van jullie nieuw Homeland,knuffel van oma E.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Aug. 2020
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 8948

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2020 - 31 December 2020

Canada 2.0

Landen bezocht: